TRENING PERSONALNY
W SZCZECINIE

W obecnych czasach, gdzie jest wielkie buuuum na fitness, siłownię oraz zdrowy tryb życia treningi personalne stały się czymś „normalnym” zarazem bardzo popularnym. Prowadzone są one przez wykwalifikowane osoby, mogące poszczycić się dużą wiedzą oraz bogatym doświadczeniem w swojej dziedzinie sportu. Trening personalny w Szczecinie pozwala nam się rozwijać, o czym będzie mowa w dalszej części wpisu. Korzystając z usług indywidualnego treningu, trener jest w stanie poświęcić nam swój czas 100%. Łatwiej jest mu korygować wszystkie nasze błędy podczas wykonywania różnych ćwiczeń. W ciągu krótkiego okresu pracy z trenerem personalnym jesteśmy w stanie nauczyć się o wiele więcej niż z wiedzy książkowej, ponieważ wiedza teoretyczna ma się nijak do ćwiczeń praktycznych. (Chodzi tutaj głównie o przełożenie teorii w praktykę, samodzielnie jest to bardzo trudne do wykonania. Osoby świadome, wyuczone natomiast bez praktyki mają bardzo duży problem samodzielnie ocenić prawidłowości wykonywanego ćwiczenia).

Jak długo powinien trwać trening personalny w Szczecinie?

Tutaj nie ma żadnej zasady oraz ograniczeń czasowych. Długość trwania treningu ustala indywidualnie trener ze swoim klientem. Wszystko zależy od tego, co chcemy zrobić na danej jednostce treningowej. Trening szybkościowy potrafi trwać bez rozgrzewki nawet od 5 do 20 min. Treningi wytrzymałościowe mogą trwać od 1 godziny do nawet kilku godzin, zależy wszystko od dyscypliny oraz celu treningowego. Zajęcia z przygotowania motorycznego zazwyczaj trwają od 60 do 90 min, ale to wszystko zależy od predyspozycji osoby ćwiczącej. Więc nie ma dokładnej odpowiedzi na pytanie, jak długo powinien trwać trening personalny w Szczecinie.

Jak często korzystać z treningów personalnych?

Korzystanie z treningów personalnych nigdy nie było i nie będzie objęte żadnymi normami. Wszystko zależy od tego, co chcesz osiągnąć, czego chcesz się nauczyć, ile czasu jesteś w stanie poświęcić oraz od Twojej sytuacji finansowej, bo nie ukrywajmy, nie jest to tani przywilej. Jeżeli chcesz się zorientować w cenach, przejdź do naszej podstrony o nazwie — Ile kosztuje trener personalny w Szczecinie?.

DLA KOGO JEST
TRENING PERSONALNY W SZCZECINIE

Jesteś zawodowym sportowcem? Amatorem? Masz 20 bądź 60 lat? A może Twoja ostatnia aktywność fizyczna pamięta lekcje WF w Szkole podstawowej? Trening personalny pod okiem wykwalifikowanego trenera personalnego nie jest przeznaczony ani zarezerwowany dla konkretnej grupy osób.

Z takiej formy pomocy treningowej mogą korzystać wszyscy!

Dla sportowców wyczynowych

Osoby uprawiające sport wyczynowo np.: piłkarze, kajakarze, koszykarze, biegacze itd., korzystają z treningów personalnych kilka razy w tygodniu a w szczególnych przypadkach nawet — codziennie. W Szczecinie mamy sporo znanych sportowców, którzy uczęszczają na siłownie m.in. do znanych sieci typu McFIT, bądź Calypso i współpracują z różnymi trenerami. Zawodowcy, chcąc się rozwijać, współpracują z trenerami specjalizującymi się np. w: treningu siłowym, treningu motorycznym, treningu wytrzymałościowym, treningu koordynacyjnym itp.

Dla amatorów

Sportowcy amatorzy, którzy w późniejszym etapie stają się zawodowcami, również korzystają z treningów personalnych. Wykorzystywanie wiedzy ludzi, którzy zjedli na swojej dziedzinie zęby, w znaczącym stopniu przyśpiesza rozwój — taka jest prawda i tyczy się to wszystkich aspektów życiowych. Osoba trenująca nie musi tracić czasu na szukanie informacji w różnego typu źródłach, tylko od razu korzysta z wiedzy i doświadczenia zgromadzonego w jednym miejscu.

Dla wszystkich

Ludzie chcący rozpocząć swoją przygodę ze sportem, nieważne w jakim wieku, powinni zainteresować się treningami personalnymi (choć już teraz można zaobserwować znaczną poprawę w tym aspekcie). Poprawność wykonywania ćwiczeń, wiedza na temat wzorców ruchowych człowieka i wiele innych bardzo ważnych aspektów, pozwoli zachować zdrowie na długie lata. A chyba o to w tym wszystkich chodzi. Ćwiczący, którzy są nieświadomi tego, co robią, nie wiedzą, czy jest to poprawne, bądź czy angażują docelowe grupy mięśniowe — najprawdopodobniej prędzej czy później zrobią sobie krzywdę.

 

Problemy, jakie mogą się pojawić to:

– bóle pleców,
– bóle stawów,
– bóle mięśni,
– ograniczenie zakresu ruchu,
– przykurcze mięśni,
– niestabilna postawa ciała,
– i wiele innych.

Dlatego nie ma się czego bać bądź wstydzić! Każdy kolejny trening pod okiem doświadczonego trenera personalnego zbliża nas do poprawy zdrowia. I jeszcze raz trzeba zaznaczyć, że TRENING PERSONALNY W SZCZECINIE JEST DLA KAŻDEGO! Jeżeli, jesteś ze Szczecina, nie będzie problemu ze znalezieniem odpowiedniej osoby. Lista trenerów oraz ranking znajduje się na naszej stronie.

JAK WYGLĄDA
TRENING PERSONALNY ?

Wszędzie taka sama sytuacja, nie ma konkretnego wyglądu/schematu treningu personalnego. Każdy trener personalny Szczecin ma inne doświadczenie oraz wiedzę, a nawet posiada inną specjalizację. Tak samo, jak i każdy klient posiada inne predyspozycje do treningu oraz przychodzi z innym celem treningowym.

 

OK, podamy 1 przykład, dla osób kompletnie niezorientowanych w temacie:

Michał 31 lat — chciałby wdrążyć do swojego planu treningowego trening obwodowy, ale kompletnie nie wie jak się za to zabrać.

 

– Trener powinien wypytać się m.in. o ogólny stan zdrowia, o przebyte oraz obecne kontuzje, staż treningowy, plan treningowy, jaki jest realizowany do tej pory i jak wyglądało to wcześniej itp. Na podstawie podanych informacji jest w stanie przygotować trening obwodowy, który będzie idealnym uzupełnieniem obecnego planu treningowego.


– Na samym początku powinien pokazać i objaśnić każde ćwiczenie z osobna. Następnie w ramach dalszej części rozgrzewki te same ćwiczenia powinna wykonać osoba trenująca pod okiem trenera. Jeżeli wszystko jest ok, można przystąpić do treningu obwodowego, natomiast, jeżeli trener zaobserwuje błędy w technice wykonywania ćwiczeń, powinien pomóc poprawić owe błędy.


– Po objaśnieniach i rozgrzewce zaczynamy trening właściwy. Podopieczny wykonuje wszystkie ćwiczenia według zaleceń trenera personalnego. Zadaniem ćwiczącego jest skupienie się oraz poprawne wykonywanie poszczególnych ćwiczeń, natomiast trener powinien zająć się ewentualną korektą postawy przy wykonywanych ćwiczeniach oraz zmotywowaniem klienta do mocnej solidnej pracy.


– Po udanym treningu, przychodzi czas na regeneracje, czyli poprawa mobilności oraz rozciąganie. Trener powinien pokazać i objaśnić jak w prawidłowy sposób poprawić mobilność oraz rozciągliwość trenowanych wcześniej partii mięśniowych.


– Na sam koniec powinno zostać omówione co było dobrze wykonane na treningu, co podlega dalszej korekcie.

 

Już wiesz, jak wygląda przykładowy trening personalny. Każdy trener prowadzi treningi na swój sposób, korzystając ze swojej wiedzy i doświadczenia, dlatego prosimy nie sugerować się powyższym przykładem w 100%.

Czego nauczę się podczas treningu personalnego?

– poprawnie wykonywać ćwiczenia,
– kontrolować napięcie mięśniowe,
– wzorców ruchowych,
– hierarchii ruchów,
– technik mobilizacyjnych,
– jak prawidłowo wykonać rozgrzewkę,
– jak i kiedy się rozciągać,
– prawidłowej kolejność trenowania partii mięśniowych,

To są jedne z ważniejszych rzeczy, które poznasz na treningu personalnym (jest ich znacznie więcej, wszystko to, czego się dowiesz, zależy od wiedzy i doświadczenia Twojego trenera), natomiast musisz pamiętać, że przyswojenie takiego zakresu informacji jest niemożliwe na jednym bądź dwóch treningach.

Czy trening personalny jest mi potrzebny?

Po części odpowiedź na to pytanie została udzielona parę linijek wyżej, jeżeli masz zamiar zacząć uczęszczać na siłownię, basen, biegi bądź rozpocząć trenowanie dowolnej dyscypliny sportu powinieneś/powinnaś się do tego dobrze przygotować.

Co należy rozumieć pod pojęciem „dobrze się przygotować?”. Dobrze się przygotować to znaczy, poznać wszystkie podstawy danego sportu/dyscypliny od strony teoretycznej oraz praktycznej. Możesz czytać książki, oglądać filmiki na internecie — Twoja wiedza teoretyczna znacznie wzrośnie, co jest bardzo dobre. Natomiast bez praktyki można powiedzieć, że nie wiesz nic. Trening w praktyce okazuje się całkiem czymś innym, niż udało się to wyczytać wcześniej.

Taki mały przykład:

W książce napisane jest „zepnij mięśnie wewnętrzne brzucha przed przystąpieniem do ćwiczenia” – no właśnie… i jak je tu teraz spiąć? Spinam brzuch i żadnych mięśni wewnętrznych przecież nie czuje ! I tutaj potrzebna jest nam praktyka, gdzie nabędziemy jej przy pomocy treningów personalnych. Trener jest w stanie pokazać Ci na sobie a później pomóc zrobić to samodzielnie. Będzie sprawdzał, analizował każdy Twój ruch i poprawiał do momentu, aż stanie się to dla Ciebie naturalne zarazem automatyczne. Jeżeli postawimy tylko i wyłącznie na samodzielne treningi, najprawdopodobniej okaże się, że cały czas robisz coś niepoprawnie (dla Ciebie jest wszystko super) tylko z tego względu, że brak Ci świadomości jak poprawnie wykonać ćwiczenie i nie ma osoby, która zwróciłaby Ci uwagę.