TRENING PERSONALNY
W SZCZECINIE

W obecnych czasach, gdzie jest wielkie buuuum na fitness, si┼éowni─Ö oraz zdrowy tryb ┼╝ycia treningi personalne sta┼éy si─Ö czym┼Ť ÔÇ×normalnymÔÇŁ zarazem bardzo popularnym. Prowadzone s─ů one przez wykwalifikowane osoby, mog─ůce poszczyci─ç si─Ö du┼╝─ů wiedz─ů oraz bogatym do┼Ťwiadczeniem w swojej dziedzinie sportu. Trening personalny pozwala nam si─Ö rozwija─ç, o czym b─Ödzie mowa w dalszej cz─Ö┼Ťci wpisu. Korzystaj─ůc z us┼éug indywidualnego treningu, trener jest w stanie po┼Ťwi─Öci─ç nam sw├│j czas 100%. ┼üatwiej jest mu korygowa─ç wszystkie nasze b┼é─Ödy podczas wykonywania r├│┼╝nych ─çwicze┼ä. W ci─ůgu kr├│tkiego okresu pracy z trenerem personalnym jeste┼Ťmy w stanie nauczy─ç si─Ö o wiele wi─Öcej ni┼╝ z wiedzy ksi─ů┼╝kowej, poniewa┼╝ wiedza teoretyczna ma si─Ö nijak do ─çwicze┼ä praktycznych. (Chodzi tutaj g┼é├│wnie o prze┼éo┼╝enie teorii w praktyk─Ö, samodzielnie jest to bardzo trudne do wykonania. Osoby ┼Ťwiadome, wyuczone natomiast bez praktyki maj─ů bardzo du┼╝y problem samodzielnie oceni─ç prawid┼éowo┼Ťci wykonywanego ─çwiczenia).

Jak długo powinien trwać trening personalny?

Tutaj nie ma ┼╝adnej zasady oraz ogranicze┼ä czasowych. D┼éugo┼Ť─ç trwania treningu ustala indywidualnie trener ze swoim klientem. Wszystko zale┼╝y od tego, co chcemy zrobi─ç na danej jednostce treningowej. Trening szybko┼Ťciowy potrafi trwa─ç bez rozgrzewki nawet od 5 do 20 min. Treningi wytrzyma┼éo┼Ťciowe mog─ů trwa─ç od 1 godziny do nawet kilku godzin, zale┼╝y wszystko od dyscypliny oraz celu treningowego. Zaj─Öcia z przygotowania motorycznego zazwyczaj trwaj─ů od 60 do 90 min, ale to wszystko zale┼╝y od predyspozycji osoby ─çwicz─ůcej. Wi─Öc nie ma dok┼éadnej odpowiedzi na pytanie, jak d┼éugo powinien trwa─ç trening personalny.

Jak cz─Östo korzysta─ç z trening├│w personalnych?

Korzystanie z trening├│w personalnych nigdy nie by┼éo i nie b─Ödzie obj─Öte ┼╝adnymi normami. Wszystko zale┼╝y od tego, co chcesz osi─ůgn─ů─ç, czego chcesz si─Ö nauczy─ç, ile czasu jeste┼Ť w stanie po┼Ťwi─Öci─ç oraz od Twojej sytuacji finansowej, bo nie ukrywajmy, nie jest to tani przywilej. Je┼╝eli chcesz si─Ö zorientowa─ç w cenach, przejd┼║ do naszej podstrony o nazwie ÔÇö Ile kosztuje trener personalny w Szczecinie?.

DLA KOGO JEST
TRENING PERSONALNY

Jeste┼Ť zawodowym sportowcem? Amatorem? Masz 20 b─ůd┼║ 60 lat? A mo┼╝e Twoja ostatnia aktywno┼Ť─ç fizyczna pami─Öta lekcje WF w Szkole podstawowej? Trening personalny pod okiem wykwalifikowanego trenera personalnego nie jest przeznaczony ani zarezerwowany dla konkretnej grupy os├│b.

Z takiej formy pomocy treningowej mog─ů korzysta─ç wszyscy!

Dla sportowc├│w wyczynowych

Osoby uprawiaj─ůce sport wyczynowo np.: pi┼ékarze, kajakarze, koszykarze, biegacze itd., korzystaj─ů z trening├│w personalnych kilka razy w tygodniu a w szczeg├│lnych przypadkach nawet ÔÇö codziennie. W Szczecinie mamy sporo znanych sportowc├│w, kt├│rzy ucz─Öszczaj─ů na si┼éownie m.in. do znanych sieci typu McFIT, b─ůd┼║ Calypso i wsp├│┼épracuj─ů z r├│┼╝nymi trenerami. Zawodowcy, chc─ůc si─Ö rozwija─ç, wsp├│┼épracuj─ů z trenerami specjalizuj─ůcymi si─Ö np. w: treningu si┼éowym, treningu motorycznym, treningu wytrzyma┼éo┼Ťciowym, treningu koordynacyjnym itp.

Dla amator├│w

Sportowcy amatorzy, kt├│rzy w p├│┼║niejszym etapie staj─ů si─Ö zawodowcami, r├│wnie┼╝ korzystaj─ů z trening├│w personalnych. Wykorzystywanie wiedzy ludzi, kt├│rzy zjedli na swojej dziedzinie z─Öby, w znacz─ůcym stopniu przy┼Ťpiesza rozw├│j ÔÇö taka jest prawda i tyczy si─Ö to wszystkich aspekt├│w ┼╝yciowych. Osoba trenuj─ůca nie musi traci─ç czasu na szukanie informacji w r├│┼╝nego typu ┼║r├│d┼éach, tylko od razu korzysta z wiedzy i do┼Ťwiadczenia zgromadzonego w jednym miejscu.

Dla wszystkich

Ludzie chc─ůcy rozpocz─ů─ç swoj─ů przygod─Ö ze sportem, niewa┼╝ne w jakim wieku, powinni zainteresowa─ç si─Ö treningami personalnymi (cho─ç ju┼╝ teraz mo┼╝na zaobserwowa─ç znaczn─ů popraw─Ö w tym aspekcie). Poprawno┼Ť─ç wykonywania ─çwicze┼ä, wiedza na temat wzorc├│w ruchowych cz┼éowieka i wiele innych bardzo wa┼╝nych aspekt├│w, pozwoli zachowa─ç zdrowie na d┼éugie lata. A chyba o to w tym wszystkich chodzi. ─ćwicz─ůcy, kt├│rzy s─ů nie┼Ťwiadomi tego, co robi─ů, nie wiedz─ů, czy jest to poprawne, b─ůd┼║ czy anga┼╝uj─ů docelowe grupy mi─Ö┼Ťniowe ÔÇö najprawdopodobniej pr─Ödzej czy p├│┼║niej zrobi─ů sobie krzywd─Ö.

 

Problemy, jakie mog─ů si─Ö pojawi─ç to:

– b├│le plec├│w,
– b├│le staw├│w,
– b├│le mi─Ö┼Ťni,
– ograniczenie zakresu ruchu,
– przykurcze mi─Ö┼Ťni,
– niestabilna postawa cia┼éa,
– i wiele innych.

Dlatego nie ma si─Ö czego ba─ç b─ůd┼║ wstydzi─ç! Ka┼╝dy kolejny trening pod okiem do┼Ťwiadczonego trenera personalnego zbli┼╝a nas do poprawy zdrowia. I jeszcze raz trzeba zaznaczy─ç, ┼╝e TRENING PERSONALNY JEST DLA KA┼╗DEGO! Je┼╝eli, jeste┼Ť ze Szczecina, nie b─Ödzie problemu ze znalezieniem odpowiedniej osoby. Lista trener├│w oraz ranking znajduje si─Ö na naszej stronie.

JAK WYGL─äDA
TRENING PERSONALNY ?

Wsz─Ödzie taka sama sytuacja, nie ma konkretnego wygl─ůdu/schematu treningu personalnego. Ka┼╝dy trener ma inne do┼Ťwiadczenie oraz wiedz─Ö, a nawet posiada inn─ů specjalizacj─Ö. Tak samo, jak i ka┼╝dy klient posiada inne predyspozycje do treningu oraz przychodzi z innym celem treningowym.

 

OK, podamy 1 przykład, dla osób kompletnie niezorientowanych w temacie:

Micha┼é 31 lat ÔÇö chcia┼éby wdr─ů┼╝y─ç do swojego planu treningowego trening obwodowy, ale kompletnie nie wie jak si─Ö za to zabra─ç.

 

– Trener powinien wypyta─ç si─Ö m.in. o og├│lny stan zdrowia, o przebyte oraz obecne kontuzje, sta┼╝ treningowy, plan treningowy, jaki jest realizowany do tej pory i jak wygl─ůda┼éo to wcze┼Ťniej itp. Na podstawie podanych informacji jest w stanie przygotowa─ç trening obwodowy, kt├│ry b─Ödzie idealnym uzupe┼énieniem obecnego planu treningowego.


– Na samym pocz─ůtku powinien pokaza─ç i obja┼Ťni─ç ka┼╝de ─çwiczenie z osobna. Nast─Öpnie w ramach dalszej cz─Ö┼Ťci rozgrzewki te same ─çwiczenia powinna wykona─ç osoba trenuj─ůca pod okiem trenera. Je┼╝eli wszystko jest ok, mo┼╝na przyst─ůpi─ç do treningu obwodowego, natomiast, je┼╝eli trener zaobserwuje b┼é─Ödy w technice wykonywania ─çwicze┼ä, powinien pom├│c poprawi─ç owe b┼é─Ödy.


– Po obja┼Ťnieniach i rozgrzewce zaczynamy trening w┼éa┼Ťciwy. Podopieczny wykonuje wszystkie ─çwiczenia wed┼éug zalece┼ä trenera personalnego. Zadaniem ─çwicz─ůcego jest skupienie si─Ö oraz poprawne wykonywanie poszczeg├│lnych ─çwicze┼ä, natomiast trener powinien zaj─ů─ç si─Ö ewentualn─ů korekt─ů postawy przy wykonywanych ─çwiczeniach oraz zmotywowaniem klienta do mocnej solidnej pracy.


– Po udanym treningu, przychodzi czas na regeneracje, czyli poprawa mobilno┼Ťci oraz rozci─ůganie. Trener powinien pokaza─ç i obja┼Ťni─ç jak w prawid┼éowy spos├│b poprawi─ç mobilno┼Ť─ç oraz rozci─ůgliwo┼Ť─ç trenowanych wcze┼Ťniej partii mi─Ö┼Ťniowych.


– Na sam koniec powinno zosta─ç om├│wione co by┼éo dobrze wykonane na treningu, co podlega dalszej korekcie.

 

Ju┼╝ wiesz, jak wygl─ůda przyk┼éadowy trening personalny. Ka┼╝dy trener prowadzi treningi na sw├│j spos├│b, korzystaj─ůc ze swojej wiedzy i do┼Ťwiadczenia, dlatego prosimy nie sugerowa─ç si─Ö powy┼╝szym przyk┼éadem w 100%.

Czego naucz─Ö si─Ö podczas treningu personalnego?

– poprawnie wykonywa─ç ─çwiczenia,
– kontrolowa─ç napi─Öcie mi─Ö┼Ťniowe,
– wzorc├│w ruchowych,
– hierarchii ruch├│w,
– technik mobilizacyjnych,
– jak prawid┼éowo wykona─ç rozgrzewk─Ö,
– jak i kiedy si─Ö rozci─ůga─ç,
– prawid┼éowej kolejno┼Ť─ç trenowania partii mi─Ö┼Ťniowych,

To s─ů jedne z wa┼╝niejszych rzeczy, kt├│re poznasz na treningu personalnym (jest ich znacznie wi─Öcej, wszystko to, czego si─Ö dowiesz, zale┼╝y od wiedzy i do┼Ťwiadczenia Twojego trenera), natomiast musisz pami─Öta─ç, ┼╝e przyswojenie takiego zakresu informacji jest niemo┼╝liwe na jednym b─ůd┼║ dw├│ch treningach.

Czy trening personalny jest mi potrzebny?

Po cz─Ö┼Ťci odpowied┼║ na to pytanie zosta┼éa udzielona par─Ö linijek wy┼╝ej, je┼╝eli masz zamiar zacz─ů─ç ucz─Öszcza─ç na si┼éowni─Ö, basen, biegi b─ůd┼║ rozpocz─ů─ç trenowanie dowolnej dyscypliny sportu powiniene┼Ť/powinna┼Ť si─Ö do tego dobrze przygotowa─ç.

Co nale┼╝y rozumie─ç pod poj─Öciem ÔÇ×dobrze si─Ö przygotowa─ç?”. Dobrze si─Ö przygotowa─ç to znaczy, pozna─ç wszystkie podstawy danego sportu/dyscypliny od strony teoretycznej oraz praktycznej. Mo┼╝esz czyta─ç ksi─ů┼╝ki, ogl─ůda─ç filmiki na internecie ÔÇö Twoja wiedza teoretyczna znacznie wzro┼Ťnie, co jest bardzo dobre. Natomiast bez praktyki mo┼╝na powiedzie─ç, ┼╝e nie wiesz nic. Trening w praktyce okazuje si─Ö ca┼ékiem czym┼Ť innym, ni┼╝ uda┼éo si─Ö to wyczyta─ç wcze┼Ťniej.

Taki mały przykład:

W ksi─ů┼╝ce napisane jest ÔÇ×zepnij mi─Ö┼Ťnie wewn─Ötrzne brzucha przed przyst─ůpieniem do ─çwiczeniaÔÇŁ – no w┼éa┼Ťnie… i jak je tu teraz spi─ů─ç? Spinam brzuch i ┼╝adnych mi─Ö┼Ťni wewn─Ötrznych przecie┼╝ nie czuje ! I tutaj potrzebna jest nam praktyka, gdzie nab─Ödziemy jej przy pomocy trening├│w personalnych. Trener jest w stanie pokaza─ç Ci na sobie a p├│┼║niej pom├│c zrobi─ç to samodzielnie. B─Ödzie sprawdza┼é, analizowa┼é ka┼╝dy Tw├│j ruch i poprawia┼é do momentu, a┼╝ stanie si─Ö to dla Ciebie naturalne zarazem automatyczne. Je┼╝eli postawimy tylko i wy┼é─ůcznie na samodzielne treningi, najprawdopodobniej oka┼╝e si─Ö, ┼╝e ca┼éy czas robisz co┼Ť niepoprawnie (dla Ciebie jest wszystko super) tylko z tego wzgl─Ödu, ┼╝e brak Ci ┼Ťwiadomo┼Ťci jak poprawnie wykona─ç ─çwiczenie i nie ma osoby, kt├│ra zwr├│ci┼éaby Ci uwag─Ö.